A kráter süti titka

2011. május 24., kedd

Kráter süteményt a nővérem anyósánál ettem. Isteni volt. Rákerestem, megsütöttem. Nem volt olyan, száraz lett. Túl kicsi tepsibe is tettem, vastag lett, talán túl is sütöttem, gondoltam, majd a következő jobb lesz. Jobb lett, de még mindig nem volt az igazi. Egészen addig, amíg az utolsó 6-8 darabot egy tányérra téve és lealufóliázva be nem tettem a hűtőbe. Másnapra olyan finom és krémes lett, mint amilyenre emlékeztem. Amikor csak egyben betoltam letakarva, nem lett jó. Csak felszeletelve. 

Íme a recept, innen, azt hiszem, ez forog közkézen amúgy is. 


2cs vanilia puding
9 dl tej
5 ek cukor
5 db tojás
25 dkg porcukor
1 dl tej
1 dl étolaj
25 dkg liszt
2 ek kakaó
1 cs sütőpor
fél liter tejföl
4 ek porcukor

A 2 cs. vanília pudingot, 9 dl tejjel, 4-6 ek cukorral megfőzöm, hagyom kihűlni.
Kemény habbá verem az 5 tojás fehérjét egy csipet sóval. Az 5 tojás sárgáját 25 dkg porcukorral, egy kanál vaníliás cukorral, apránként hozzáadott 1 dl tejjel habosra keverem, majd hozzáadok 1 dl étolajat, és a hab egy harmadát. Aztán beleadagolom a 25 dkg lisztet amibe előzőleg belekeverem a sütőport vagy szódabikarbónát és a 2 ek holland kakaóport, végül beleforgatom a tojások felvert habjának maradékát.
Sütőpapírral bélelt nagy gáztepsibe öntöm, és kanállal rászaggatom a kihűlt kemény pudingot, majd megsütöm 170 fokon.
Vizes kiskanállal rászaggatom a kihűlt, kemény pudingot, és megsütöm 170 fokon, forrólégkeverésen, ahogy a kevert tésztákat általában. Én bajban vagyok a kakaós tésztákkal, mikor vannak kész, a tűpróbára meg az orromra szoktam bízni magam, de gyakran elkések... Amíg sül,  fél liter (egy nagy) 20%-os tejfölt 4 ek porcukorral és egy kanál vaníliás cukorral elkeverek .
Ahogy késznek ítélem a tésztát, elzárom a sütőt, a cukros tejfölt a forró süteményre öntöm, elterítem, és 5-10 percre visszatolom a forró, de elzárt sütőbe. A tejföl meg fog dermedni a tetején így is, nem szabad együtt sütni vele.

Rém egyszerű, és nagyon finom! 

 

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Recepteskönyv nekem Copyright © 2009 Designed by Ipietoon Blogger Template for Bie Blogger Template Vector by DaPino